Thursday, March 26, 2009

Various matter

Salam...

Dah lama giler aku x hupdate blog aku nih..
Sibuk d opis satu hal, sibuk nak carik idea nak hupdate pun satu hal.
Apalah aku nih, blm ada anak 10 lagik nih.
Oklah, make it simple, aku nak citer yg penting2 jek kat sini. Ada lebih kurang 18 ratus episode jugak sebenornya, tapi, apa yg dan je lah yek.

1. 20/03/09 – Aku pegik tgk teater Sirah Junjungan Tahajud Cinta arahan Erma Fatima. Citer nya bestlah, coz ada kak siti..no..no…no..bukan siti salwa..siti payung..atau siti tanjung perak..tapi kak siti nurhaliza..suara nya tiada tandingan, even aku p berguru nun jauh d pergunungan himalaya pun, aku yakin, x leh lah nak tepis dia..Dan iklas aku katakan, d sebabkan kehadiran dia n nyanyian dia, menambahkan seri lagik ceritera tersebut. Kalau takde dia, so-so jugaklah…Kak siti pun dah kurus lah tgk..cantik dan anggun skali busana yg dia pakai…. Tapi, biasalah kalau citer2 islamic nih, memang kurang sket mdpt sambutan. X mcam impak maksima ke, PGL ke, memang penuh panggung. Tapi citer nih, adooo.. Aku salute pada penghayatan citer..sumer lakonan mantap skali..ada lah jugak part2 yg buat aku menangis…Rasa sgt betapa kerdil nya diri ini…

2. Trip oh trip..Sabtu, 14hb 3 aku ada pegik Matta Fair. Spt biasa lah, sama jek stiap tahun, copy paste, dpt goodie bag, n byk sgt pilihan pelancongan..Kalau ada duit byk, best betul, sumer tmpt pun buleh pegik…huhu…Hik, jln punya jln, ada lah jugak pakej2 yg menarik hati..To reen, thanks so much, coz sudi meluangkan masa utk menemani kawan mu yg kecil nih…ke hulu hilir, sehinggakan hampir2 ko pun nak terjebak dlm peng’applyan kredit kad kan?

3. 21/03 P jln2 ke KLCC. Mula2 nak p Petrosains, malangya, tiket sold out lah plak, langsung, x dapek lah aku menimba ilmu pembelajaran dlm bidang petrochemical… Lain kali, kalau ada rezki, insya Allah aku teringin skali nak pegik. Ialah, seumur idup aku nih, tak penah lagik lah aku menjejakkan kaki ku kesana…huhu…Pastu, x de plan lah kami2 sumer nih, melainkan, mengadap fountain yg betul2 ada kat luar KLCC tuh..dah jadik 1 aktiviti plak dok termenung kat situ..Out of sudden, kawan aku yg beranak 2 nih, bagik idea yg sgt beras dan bernas, pe lagik, ajak aku n reen gik lepak umah dia nun di slayang. Mula2 dia nak ajak main layang2, malangnya, memasing x nak kluar duit utk beli layang2, even, kluar duit utk mkn, kami sumer rela jek, langsung, kami balik lah keumah kawan aku beranak dua nih…hehehe.. Tunggu punya tunggu, pujuk punya pujuk, perperangan mula berlaku..jeng..jeng..jeng…perang apa yek? Perang d dapur lah..ahaks. Kawan aku masak yg paling spesel skali yg penah aku rasa. Musti dia ikhlas bebenor menjamu kami mkn..memang happening lah kitorg punya parti tupperwarre mlm tuh, asam pedas ikan pari, kundur, ikan cencaru goring..memang masyuk..pada kawan ku yg beranak dua, tapi, perangai x serupa ada 2 anak tuh..hehehe, jgn mare…terima kasih bebyk…hospitality ko akak, memang meletops. Pasti, kami akan dtg lagik…hahaha.
Nak palang tak kitorg lps nih.. oklah, aku pun dah ketandusan idea, lelain kali, aku hupdate lagik k. Ciao..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...