Tuesday, October 20, 2009

Relief oh relief kenapa engkau timbul / Wild wild west




Pagi nih, aku rasa tekak aku gatal bebenor..jenuh sapu tiger balm, kasik tak gatal. Smlm, dan hari2 seblum nih, tak teruk sgt, tapi pagik nih pulak yg menjadi2. Aku rasa, cam nak seluk tangan aku, masuk dlm tekak aku, lalu keluarkan dan garu2, tak pun, rendam dlm air panas. Pastu, agak2 dah lega sket, baru aku masukkan balik, mcm tu lah perasaan aku. Oh ye, aku tau, naper jadik camnih, pagik nih, aku p bekfast, mkn tak hingat, mee goreng campur bihun goreng.. Hehehee..skrg, rasailah bahananya..oh ampunnnn.. Rasa nak p klinik panel jek kejap lagik, mintak ubat batuk, walaupun, kat umah, dah ada 2 ubat batuk yg masih banyak..Co. cover maaa..ahaks. Panel klinik pun, sekangkanng kera berlari jek, dari opis aku nih, so, anytime, anywhere, anything, any angkat jemurannnnnn, hujan mau turunnnn....hihihi...

Oklah, nak citer pasal apa yg tertulis di atas, colleague aku nih, menyambut deepa. Spt biasa, kaum2 arugerek nih, kalau beraya, musti lah 14 hari, 20 mlm kan? So, mangsa keadaan dalam keadaan ini ialah, aku. Kene meng ’relief’ lah. Aku no hal, bab2 relief nih, dah menjadik sebati dlm hidup aku nih..Tapi, yg menyentapkan aku, bos aku sendirik pun, tak penah kasik keje belambak kat aku, bos org lain yg kasik melampau2.. Hangin tak hangin. Kalau suruh sket2 tak pe jugak, aku tak kesah. Nih idak, buat mcm aku maid indon...ke sana kemari, naik tangga turun tangga, tak cukup itu, diri sebelah, tunggu lagik. Pe hal, pe hal, pe hal..dia hingat, aku nih apa? Nyampah giler aku... Udah ler aku nih, kene relief org lain, tak pasal2 dia pun, nak aku berkhidmat utk dia jugerk.. memang pitammm... Pastu, appreciation harammm... Aku kekadang pelik dgn sikap setengah2 manusia yg begini... Hormatilah sesama insan. Sedangkan anak kucen di tepi longkang pun kita kesian, pe tah lagik kita sesama manusia.. Sila lah berperikemanusiaan sket.. Sadisss..

Masuk kisah kedua. 9/10/09 itu ari, opis aku ada menganjurkan dinner. Nih, utk sport club kitorg lah. Yg sadis nya, staff jek yg buleh pegik, hoosband2 tinggal umah, jaga anak, nonton tv di umah jek, sebab kami tak buat siaran langsung k. Theme kali nih, juga spt tajuk di atas. Pening jugak lah kami memikirkan outfitnya. Tetapi, voila..... menjadik jugak ala2 cowboynya, walaupun, tak exactly mcm koboi, tapi, ada lah sket...tang topi cowboy esp. Ok lah, skian, tatapilah, gambor ala2 cowboy kami ini. Hehehehee...

Skian....

3 comments:

kak atie said...

T, meh amek fisherman fren aku ni ha...amek jelah sesemua nih...kaler kuning lemon

suriani said...

kah kah kah.. rilif jangan tak rilif, been there, done that!!

syurei said...

kak tie : terima kasih d atas fisherman friends mu itu..aku rasa lege skalik

k'umiamer : kita sumer kene mengharungi nya kan? apa nak buat.. belajor dari pengalaman d pendalaman.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...