Monday, November 9, 2009

Mcm2 punye citer

As usual, bertemu lagik dlm arena pembloggan. Aku smenjak dua menjak, ide mencurah2 nak buat entry baru. Tp, bila dah sampai opis, adooooo... jauh di umah aku tinggalkan ide aku tuh. Ok lah, aku nak citer lah, xtvt terkini aku buat masa nih.

1. 1hb November hari tuh, alhamdulillah, aku pindah masuk umah baru. Umah sewa jek. Nun di balakong, betul2, 14 depa gajah dari umah aku, ke umah akak aku.. Biasalah, aku dgn akak aku, tak leh d pisahkan. Asyik berkepitttttt jek. Seb baiklah ada bala2 tentera aku yg 5 org tuh. Deme lah yg tolong aku basuh rumah bagai. Basuh toilet, basuh dapur.. Mujur sangat2...Kalau nak harap kan aku n ang..ang ...ang buat sorg...Adooo nak siap.. Semoga aku dan ang..ang..angg.. dan family aku yg lain, beroleh kerahmatan dan keberkatan di rumah baru ini...aminnnn.
2. Bila dah duduk umah baru ini, kene lah, tukar cara hidup baru. Ang suruh aku masak2 from now on. Dia kata, dah berumah tangga berbumbung atap nih, kene lah rajin masak. Tak dapat beriani gam, nasik hujan panas pun jadiklah. Meloncat ala2 BCL jugaklah aku bila dengar permintaan dia tuh. Tapi, tak pe, bak kata org, kalau kita berbakti pada suami, insya Allah, besor pahalanya. Walaupun, ala2 iklas tak iklas aku nak masuk dapur, tapi, bila mendengarkan fadhilatnya tuh, aku teruskan jua. Habih segala resipi, petua aku pelajari dari kawan2 rapat aku. Korang, terima kasih byk kerana sentiasa berada di belakang aku, memberi sokongan..Jasa korang, akan aku ingat sampai aku dah terror masak nasik beriani bas mathi Bukhara bukhari bagai k.
3. Sabtu hari tuh, 7/11/09 aku balik kmpg. Ada musim buah2an, sungguh best skali, balik kmpg. Dan ini jugak, kali pertama Ang dpt merasai kemeriahan pesta buah2an di kmpg aku. Baru dia tau, betapa meriahnya bila balik kmpg aku. Tapi, di sebab kan kami nih, kurang tenaga lelaki, kebanyakannya karipap dan apam jek.. so, ang lah menjadik mangsa. Kait rambutan, kait manggis, kutip durian, angkut durian masuk kete..sumer dialah. Kopek durian satu hal, sian aku nengok, udah peluh menitik2 masuk balik dlm durian yg dia kopek tuh..tapi, nak buat mcm mana, halal kan aje. Hahahahahaa…

Ok lah, sekian sajek citer2 aku buat kali ini, bertemu lagik di arena akan dtg…Ciao..

2 comments:

suriani said...

tak terkomen...teruskan menulis lagi!!

syurei said...

hahaha..as long ada wording comment. ok lah tuh. thanks kak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...