Monday, November 29, 2010

Various matters


Monday blues.... malas giler aku nak bekerja hari nih. Kalau hari Senin memang cenggitu. Lepas Subuh, aku terus carik ang ang ang... Rupa2nya, dok terdampar tido di luar bilik. Memang aku tak sedor langsung bila dia balik.. Sian ang ang, most of the time, memang cenggitu. Balik menjelang sahur.. Pastu, dgn tak tukor sluar baju nya, terus tido kat luar... Bila di tanya, pesal keje susah payah sampai cenggini, tak abis2, alasannya, Korea (dah palang, coz dah berperang maaa), Vietnam, Pangkor, Langkawi, nak beli umah punya pasal..

Aku plak, pantang nampak ang ang keje keras, menggelupur lah aku carik pakej percutian sana sini. Ang ang pun, nak release stress punya pasal, coz dah bekerja berpenat lelah, memang dia OK jek nak jenjalan nih. Aku pun, sentiasa berdoa agar kami sentiasa dimurahkan rezeki agar dpt menjalani kehidupan yg lebih selesa. Bukan nak kaya raya sampai bina mahligai persis istana, tapi, mudah2an, Allah permudahkan segala2nya utk kami. Aminnn......

Oh ye, masa deepavali ritu, aku p PD. Penuh di setiap pelusuk aku nmpk biji betik jek... Heheee... Nama pun raya deme, cenggitu lah gamaknya ye. Aku n ang ang jek yg pegi. Ingat, nak ajak anak2 akak aku, tetapi, memasing tak kesahhh pun. Dah lah booked hotel pun last minit. Alhamd. seb baik dapat...Tapi, nama pun jln berdua jek, excitement tuh lain laaaa.. Tak meriah jln bertiga, berempat. Ahaks. Sebut pasal berempat, insya Allah, kami nak ke Pangkor bulan 12 nih. Harap2 lah cuaca baik d sana. Aim aku, nak mkn seafood, siput, sedut siput... Tu je lah tujuan aku.. Hiks.

Bebalik dgn citer hari ni, kene cover sec. to MD. Aku nih, dah cop mohor atas dahi dah nih, everytime, Sec. nih takde, memang aku lah scapegoat nya. Sec. nya bersenang lenang p bercuti bagai. Aku????? Terpaksa dok di tmpt ini. Masa aku dok mula2 dulu, ok jek,MD tuh pun, segan silu dgn aku. La nih, bila dah slalu dok sini, slalu jugak lah dia menyuruh aku ini. MD maaa...adte jugak lah bende yg aku tak biasa / penah buat pun. So, terpaksa lah call sana sini, mintak pendapatan mereka. By end of the day, aku tak dapat pe2 pun. Bukan nya ada pe2 extra marks pun dlm appraisal aku nih. Ala2 charity jek apa yg aku buat nih...

Mmmmm.. tu je lah kot, citer hari nih. Dah takde idea dah nak tulis apa.

p.s. : Aku dok sini, ala2 bau masam jek seat dia nih. 40 kali dah aku bangkit duduk nih. Sgt tak selesa dgn kemasaman ini. Nak cover newspaper, kang, insulting plak katanya... pe lah yg harus aku lakukan? Terbalikkan kerusi, supaya roda diatas, seatnya di bawah? oh tidakkkk... aku nak pitam dgn bau kemasaman ini..tolongggg....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...