Friday, December 17, 2010

Jenjalan di Pangkor – year end trip




Bertarikh 11hb – 13hb December ritu, aku, ang ang, reen hanikoma and abg jan p jenjln ke Pangkor. Nak dekat 1 yr plus aku tak p Pangkor nih. Byk sgt perubahan yg dah berlaku. Jetty dah cantek, kawasan persisiran pantai under construction. Tujuan, nak upgrade demi keselamatan pelancong.

Kami bertolak seawal 7am. Biasalah, kalau bukan reen sampai dulu kat Shell Jln Duta tuh, tak sah. Aku nih terhegeh2 sket bab2 bangun pagik nih kan? Pastu, singgah jap kat R&R utk bekfast. Punyalah ramai org kat sana. Samada rombongan cek kiah nak p merisik / kenduri kawen ataupun sama2 nak p Pangkor dgn kami.

Alhamd. levenish camtuh, sampei Lumut. Mak aiiii..berbeda gile pekan Lumut. Mcm2 pembaharuan dah d buat. Langsung, kami berpusing2 carik parking. Last, dpt bhgian atas, rooftop. Legaaaa.. memang penuh dgn kete tmpt parking. Dah buleh imagined dah, sure packed punya lah org2 di Pangkor nanti.

Time kat jetty pun sama, beratur sket punya pjg. Seb baik, aku memang sentiasa mengasah skill aku masa naik komuter slama nih. So, dgn kuasa rempuhan aku, dptlah aku menuju kedepan bak sang juara. Hehehehehee......

Around 12 kot, sampai tmpt penginapannnn.... Lepak sana sini, jln sana sini, kami pun teruskan aktiviti keesokan harinya. Besoknya, baru p mandi. Mak aiii..ombaknya usah di kenang. Patutlah ada statement yg mengatakan, kalau takut d lambung ombak jgn berumah d tepi pantai. Mana taknya, sampai kan aku terguling2, terpusing2, terlangkup badan aku kene campai dek ombak..ngeri ahhhh.. tobat aku tak nak p mandi lagik, kalau ombak camtuh punya besaaarrr...

Mlm nya pulak, xtvt kami b-b-q. Memang mkn puas2 lah kami.... langsung lena diulit mimpi pada mlm itu...

Besoknya, aku n ang ang naik boat ke pulau terdekat. Tak sanggup rasanya nak mandi skali lagik kat tepi pantai yg ombak kuat tuh... Lebih bertenang, ada ikan.. buleh berenang sesuka hati tanpa gangguan..... Jam 12.30pm, kami beransur pulang... seb baik hari Isnin, org pun dah kurang, so, tak yah lah nak berebut bagai..

Lastly, home sweet home....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...