Friday, July 16, 2010

Trip yg dah lapok dek ujan.....








Trip yg dah lapok dek ujan...

Aku dah lama nak update pasal entry ke Jakarta – Bandung nih. Tapi, pe kan daya, dah clash dgn kenduri kendara aku lagik… kengkawan aku yg dah berjanggut nunggu aku forward gambo pun, dah naik fed-up dah! Ada sorg tuh, hari2 dok gentel karipap, sebab tensen punya pasal, tak dpt2 nak nengok gambo trip kami bersama… Maaf ye kome… Almaklumlah, aku nih, sebukkk… pastu, nak bawak kamera ke opis pun, sket punya bercinta… statement yg biasa aku mainkan di pendengaran mereka… Aku naik public transport, himpit2, susah nak bawak kamera, berattttttttt… camtulah.. Sampai kawan2 ku pun mcm dah pasrah jugaklahhh..So, alhamd. sekarang nih, ada byk sgt masa utk update. Actually, trip aku nih pd 9 hb 4 til 12 hb 4 ritu.

Ini merupakan trip kedua aku kesana. Mula2 memang nak pakai pakej, siap amik half day gik matta fair. Kami pun jumpa lah wakil2 dari Indonesia di Malaysia. Ada pakej yg kami berminat sgt.. so, setelah mencapai kata sepakat, pak indon tuh, suruh kami bank-in deposit. Sbg secure booking lah. Kami pun, p lah bank terdekat di PWTC tuh. Bank-in punya bank-in tak lepasss… rupa2nya, no. yg diberi merupakan akaun no. CIMB Indonesia. Kalau nak bank-in through deposit machine, memang tak buleh rupanya. Kene beratur di kaunter. Jam di tangan, menunjukkan 4.30 pm, slamat lah kan? Kaunter bank pun dah tutupppp.. Sungguh payah dan getir time tuh.. Kami pun patah balik p jumpa pak indon tuh. Paham2 je lah, ada beberapa hall yg kami kene lalui semula…. Rentasi sungai bagai.. kami gagahi jua.. Sampai2 di sana, pak indon yg bertugassss takde d tmpt kejadiannn… Hangin satu badan sebab dah penat bagai… terus kami decided utk balik umah jek…

So, ala2 eksyen, kami terus gamble jek nak p without pakej…. Memandangkan flight ticket ke Jakarta, tapi niat di hati, nak p Bandung jugak, kami nekad utk tanya any supir2 yg menanti tetamu di airport Soekarno-Hatta tuh nanti.

Setelah tiba, ada sorg pak supir yg approach kami. Kami pun, story-mory lah pasal kami yg gamble jek nihhh… Dia pun, memberi cadangan utk menaiki ketapi ke Bandung. Seeloknya, terus beli tiket ketapi immediately. Bagaikan sibuta, kami pun, ikutkan sajek, apa yg diadvice oleh pak supir tuh. Pasal hotel plak, pak supir highly recommended dok d satu hotel di tanah abg.

Nak di jadik kan citer, di Jakarta nih, susah tul nak jumpa bateri. Aku pun, ntah mcm mana ntah, buleh lupa nak beli bateri siap2 di KL. Dari satu kedai ke satu kedai kami p, tidak ketemu jugak.. So, tak dapek lah kami nak berposing sakan. HP plak, bateri konggg… Ada2 jekkk…. Nasib baik, setiba di Stesen Ketapi Jakarta, kami jumpa mini market. Alhamd. ada bateri. Posing lah kami puas2. Snap punya snap. Dapat 3 keping picas jek utk skali pakaiiii…. Apa daaa…haginnnnnnnnnnn jekkkk..so, aksi2 kami d Factory outlet, Rumah Mode dll tmpt yg best, takde lah tercatit dlm kenangannn…

Besok pagik, baru kami akan bertolak ke Bandung, naik ketapi lagik.. Kat Malaysia sendiri pun, aku tak penah merasa naik ketapi. Tp, di Jakarta, siap dpt naik ketapi lagik.

Mujurlah, sewaktu di Malaysia, aku dah beremail dgn satu hotel di bandung, yg mana aku penah tinggal di sana dulu. Dia berjanji akan menunggu kami di Stesen keretapi di Bandung….sampai di Bandung, rasa cam sampai kat KL. Bersyukurrr sgtt dpt ketemu org yg kita kenali…...

So, tatapilah gambo2 yg ala2 dah basi nih..hik….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...