Monday, March 14, 2011

Kesah movie....


Weekend ritu, aku p nonton Hikayat Merong dgn ang ang.. Motif nengok citer nih bukan sebab nak tau pasal hikayat yg tersohor nih, tapi nak nonton abg stephen rahman tuh jek. Hehehee... Aku nih, dah minat abg stepep nih since p tgk teater puteri gunung ledang. Since then, pe2 kesah yg ada kene mengena dgn abg stepep nih, sure aku tergedik2 nak tau.....

Bagi aku, citer nih merupakan filem kebanggan Malaysia. Mana de producer sebelum nih yg berpoyo2 nak buat filem hebat sebegini. Satu, takut tak balik modal, dua, malas nak buat research kot. Biasalah, citer2 epik camnih, kene buat research demi research. Chewah, aku bukan nya sang expert kalau nak menilai cereka melayu pun. Cuma, aku rasa teruja coz nih citer epik melayu kita. Sanggup menggadai nyawa sendirik demi menyatukan kembali rakyat yg berpecah belah. Aku sgt suka dgn mesej yg nak disampaikan....

La nih, aku rindu sgt dgn kucen ku si comot. Tapi, aku panggil dia omot jek, sebab pjg beno namanya... Hari2 kat opis, dok terkenang kan si omot, bila balik keje, nak timang2 omot, nak gosok2 omot, nak main dgn omot. Omot plak, bukan main manja dgn aku and ang ang.
Nak bawak p inject, tak free2 lagik nak bawak. Tunggulah. Insya Allah, before aku p bercuti nanti, aku bawak dia p inject dulu.

Seb baiklah kak nora kawan reen sudi nak jagakan naniey dan anak barunya nanti. Begitu jugerk omot. Abg jan sudi nak jagakan dia. Hehee... lega sket hati ku ini nak p bercuti..

K lah, stakat ini sajek coretan ku.. daaa...

2 comments:

jiran lama jarak beberapa meja dari hang said...

best tak ceritanya ?

syurei said...

best kak. berbaloi nonton... aku nengok pun, sebab nak tengok hero nye jek. ahaks. ko sihat kak? kasik lah email mu di sana. hihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...