Friday, August 5, 2011

Citer bosan ku





What a Weekend........

Sabtu, aku p spayed kucing2 kesayangan ku. Sian pada Panda and maemaey. Dah mcm org berkhatan dah aku nengoknya. Sian sebab mereka mcm tak selesa / tak berdaya nak bangkit mkn pun. Mengiau pun, ala2 lemahhh jek. Esp maemaey, yg slama nih, sgt aktif dan bebas keluar masuk kesana kesini, dok terbaring jek dlm sangkor. Pada Panda plak, lagik kesian, baru 3 bulan lebih, tapi dah kene merasai sakit. Ang ang pun kesian nengok kan deme. Kata ang ang, bila tengok seksa mcm nih, lain kali tak yah spayed. Tapi, dari segi sudut positif, kucing yg spayed lebih baik kesihatannya. Risiko utk mendapat penyakit spt batu karang, jantung, hati, dpt dikurangkan. Mudah2an.... Kita mampu berusaha, Allah jua yg menentukan.

Oh ye, Ahad ritu ada gotong royong di tmpt tinggalku. Alhamd. bersih lah kawasan umah aku. Abis segala lalang, rumput2 ditebas dek ang ang. Slama nih, kalau naga nyorok pun, takde sape buleh kesan.

Tu je lah kot, bingkisan ku for today. Monday, malas nak keje / malas nak pk. Huhuhu....
Cepat lah 5.30pm, malas giler nak keje. Till then, sekian.....

Berkelah di Ulu Yam

Sunday sebelum puasa, aku and ang ang serta kawan seopis nya p mandi manda di Ulu Yam. Memang best. Sebab sungai nya kali nih lebih bersih, lebih deras, ada waterfall mini. Port pun best, sebab ada pondok2 bagai. Ada tmpt salin baju. Kiranya, selesa lah kat situ. Hik. Siap buat b-b-q skali. Tp, bukan aku yg buat, isteri2 mithali mereka yg buat. Harapkan aku, nan adooooooooo.. aku bwk makanan readymade jek. Beli kat tesco, yg dah siap packing / dah siap masak, campak dlm troli. Voila! Sampai Ulu Yam dah.

Aku amik kesempatan berendam selama yg buleh. Dari 11am kami sampai, 3pm cam tuh, baru balik. Sakan tak.. balik jek dari UY, aku and ang ang dah kepenatan dah. Terus membuta sampai ke maghrib. Siap2 plak, p Tesco beli beras utk bekalan di bulan puasa yg mulia pulak. Begitu je lah coretan ku. Daaaaa....

Citer bosan ku

Yeayyy... rini dah hari jum. Bersawang giler2 blog ku. Aku bukan takde buat entry, memang ada. Tapi, entry dlm MS word. Sampai ke tahanp nak c&p ke blog aku pun, jadik malas. Ntah nape ntah.. musim senggugut kot.. Tu yg aku c&p spt diatas tuh..

Nih pon, aku paksa jugak hati aku utk menitip beberapa ayat kat sini. Oh ye, harap tak terlmbt utk aku ucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa. Smoga Ramadhan kali ini membawa keceriaan dan keberkatan buat mu sekeluarga.

Pe lagik yek nak tulis. Mmmm.. tu je lah kot. Ketandusan ide dah nih...

Daa.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...