Friday, January 6, 2012

Naniey ku dah pergi......






Pagi jum. nih, aku berasa hiba sgt. Sayu, tak bermaya.

Mlm tadi ,kul 2am, aku telah menyaksikan pemergian Naniey buat selama-lamanya. Di depan mataku sendiri, aku dapat melihat bgaimana anjing2 liar mengerjakan Naniey. Bukan sekor, bukan 2 ekor, tapi, sampai 5-6 ekor mengerjakan Naniey.

Ada yg mengkokak, ada yg menyalak2, ada yg menarik2. Sedar2, mek bukak pintu, Naniey dah tergolek di depan pintu umah ku. Aku sgt sedihhhh...

Patutlah, 2-3 hari nih, mata sebelah kiri ku tak berenti berkedip2. Aku bukan nak percaya, mungkin satu kebetulan. Tp, stiap kali ada perkara buruk yg nak terjadik, mata kiri ku, mesti jadik mcm tuh. Malas nk percaya, tapi, kebetulan mmg akan jadik sesuatu. Aku sedih..

Sebab, mulai hari ini, naniey tidak lagik mengantar aku pegik keje, atau menyambut kepulangan aku dari keje spt biasa. Aku sedihhh.. Bayangan naniey, masih segar dlm ingatan ku. Aku dah cuba sedaya upaya utk melupakan, tapi, terbyg2, saat2 naniey terpaksa berhempas pulas menyelamatkan diri dari cengkaman anjing2 liar tuh.

Aku sedih.. Aku terpaku... Tak byk yg mampu aku lakukan. Naniey potot... Rindunyaaaa... sama Naniey. Air mata ku, pasti akan menitis, stiap kali teringkat akan Naniey.Terutama bila dia berlari, dia melompat, dia menyendengkan badannya pada kakiku minta dibelai... Aku bela dia dari kecik, dari tak comey, sampai jadik comey.. Naniey..Naniey.. no more Naniey in my life. RIP for Naniey.. Love you...

Pada Panda, harap Panda sabar setelah pemergian ibu Panda ye...

Patutlah, sewaktu aku balik keje petang smlm, Naniey seronok bermain bersama anak2nya di luar rumah. Seolah2, mcm takde hari esok, dia masih sakan bermain, tak nak masuk umah. Walaupun hari dah senja kala itu... Aku panggil dia byk kali, dia menoleh manja kearah aku. Rupa2nya, itu merupakan renungan terakhir dari Naniey kepada ku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...