Monday, March 11, 2013

Sentap......

Sabtu bertarikh 9hb March, genaplah baby pontotku berumur 7 bulan. Cepat jek masa berlalu. Baik aku pregnant, sampai ada anak, sungguh cepat waktu berlalu pergi. Dedolu, masa takde anak, mak aih.. Jenuh nak nunggu... Aku tgk ko, ko tgk aku, main tepuk amai2, masa tak berjalan2 gak. Propa tak statement aku nih?

Oklah, so far progress baby ku, menjulur dgn lajunya. Belum merangkak. Tapi mengaut dgn tangan stiap kali mau bergerak ke sana sini. Sedari menginjak 6 bulan ritu, baby pontot dah mula kenal org. Now, aku lebih kerap bagi baby pontot makan. Sebab aku ada baca dalam 1 blog nih, baby yg dah berumur 6 bln, advisable bagi dia mkn. Sebab baby pada umur begini, sistem penghadaman sudah berfungsi dgn baik. Pada masa yg sama, dia juga sudah mampu bergerak aktif. Jika hanya bergantung pada susu semata2, maka kalori yg burn itu adalah susunya, instead jika diberi mknan, kalori yg digunakan adalah drpd makanannya. Chewah.. nih, statement yg aku sunting dari blog blogger tersebut.

So, dah dengor statement camtuh, baru lah aku rajin menggelupor bagi dia mkn. Puree buah2an, cereal. Biskut2 utk baby. Seronok sgt bila nengok dia pandai makan. Mcm tu lah hati mak2 kita bila menjamu kita makan dgn air tangan nya sendiri. Ahaks. Macam aku sediakan rendang, ketupat, utk anak aku kan? Hehehe.. Kepuasan yg tak buleh blah lah kononnya.

Now, baby ku dah berpusing2 lebih aktif di atas katil. Malam sabtu yg lalu, tgh aku sedap tido, tetiba aku nengok baby pontot dah menyondol2 dah kepalanya ke arah ku. Mmm.. Alhamd aku sedor. Kalau idak, ntah kemana2 dah dia menyondol tuh. So, aku and ang2 bercadang utk letakkan baby dlm playpen. Lebih selamat utk dia. Hati ini, sgt berat utk berpisah tmpt tido dgn baby. Mana taknya, malam2, baby pontot akan lebih selesa bila menyendeng tido di bawah ketiak ayah n ibunya. Huhuhu.. Memang aku berasa sgt sedihhh.. Tp, bak kata mek, lama kelamaan, akan biasa lah. Biasalah tuh, 7 bulan tak penah berpisah tmpt tido, mmg rasa tersgt sedih. Separuh malam, aku menangisi peristiwa ini. Ntah nape, rasa sayu sgt2, bila berjauhan dgn baby. Ok lah, ang dah call, suruh pulang. skian saje, coretan ku ye.

To my baby pontot.. Ibu love you so much... Sayang manja ibu, untut2 khuntut pontot nih...

1 comment:

Anonymous said...

May you and Wan enjoy the parenting moments.

Being more considered and loving each other more.

Love you both. BTK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...