Tuesday, March 19, 2013

Steamboat + Dim Sum + Grilled Buffet at QQ Steamboat Restaurant









Last Saturday nite, bertarikh 16hb March, me and family and family K'Aida dinner di tmpt yg disebut di atas. Sebelum nih, aku penah p tmpt nih, tapi mkn bertiga jek. But ritu, makan beramai2. Alhamd. walaupon sampai agak lmbt, sebab nunggu ang2 balik keje lmbt, kami p jua ke tmpt mkn itu. Org belom penuh lagi.

Amik segala item yg nak di makan, voila! Sessi masak memasak pon berlangsung.. Pastu, yg paling mencuit hati aku, pabila anak2 Kak Aida yg sgt pandai makan. Mereka cume berumur lingkungan 9 - 5 thn. Tapi, kepandaian mereka mak aih, lagi pandai dari aku OK. Pandai alih2kan mknan dlm periuk steamboat, pandai alih2 kan mknan yg bergrill, pandai pilih dim sum pe yg nak di mkn. Amik frozen food pon, stakat amik seketul dua utk each item. Sotong, ketam, kepah, sumer derang makan.

Bila aku tanya, kakak and abg, why so ciput? No worries Auntie Siti, tak cukup boleh amik lagi. Mak aih.. pandai sesangat.. Siap amik corn pastu, sapu butter and grill. Pandainya lah hai.. Tu, belom tgk, mcm mana si Kakak amik kari kepala ikan tenggiri sebesor pinggan and once aku toleh kiri kanan, back to pinggan dia, licin dah seluruh kepala ikan tuh.. Masa tuh, our trip together to Langkawi. Impress aku di buatnya...

Aku dukung baby khuntut, mereka suapkan aiskrim, suapkan food ke mulut aku. Sgt berbudi pekerti... Sejuk perut ibu merandung...

Bak kata ang2, seronok tgk derang mkn. Bila kita sronok tgk derang mkn, kita nak makan pon jadik seronok.

Tuh, belom bab amik aiskrim dari tmpt aiskrim tuh, ada bermcm2 flavour. Mak aih, skali amik, penuhhh satu mangkuk. Pastu, makan bende lain pulak, then p amik lagi. Aku rasa, mmg 4-5 mangkuk aiskrim lah jugak derang mkn aiskrim tuh.. Mmg hebatttt.. makan pon bertenang jek, berhemah jek.. Hehee.. Kelakar lah, bile tengok gelagat derang.. Rasa puas, ajak derang makan kat Restoran nih.

Ok, abis bab mkn.. In shaa Allah, coretan lain ku coretkan lagi.. daaa....

p/s : Tak bestnya tak leh letak pic kat blog aku nih.. huhuhu.. sedih...

2 comments:

Anonymous said...

It was a lovely dinner. Sangat meriah for all the seafood lover like my family!

Next stop is Kuala Selangor..... BTK

syurei said...

Hehee... Wah.. ada comment. Thanks sis, sudi leave your comment. Yes, looking forward ke K. Sgor plak. Tunggu full moon, isi ketam penuh ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...