Wednesday, April 13, 2011

Balik kampung.....


Weekend lps, aku anto mek aku balik kmpg. Sedeyyy lah, mau tak sedih. Biasa, nak p keje, ngadap muka mek dulu, cium sana sini, pastu, baru p keje. Kekadang, kalau aku dah bgn lmbt, sambil terloncat2 pakai sluar, aku salam lah dgn mek aku.. Pastu, sambung terloncat2 lagik, kluar umah. Hik...

Mcm tu lah keadaannya bila mek ada di umah. Bila ang ang balik lmbt, adalah peneman setia aku. Buleh lah aku golek2, dgn mek spuas2nya.. Memang best, kalau mek sentiasa ada dgn kita... mek..mek... engkaulah ratu hatiku.... Bila ku berduka, mek, hiburkan slalu.. Mek oh mek, engkaulah ratu hatiku... (teringat budak kecik yg nyanyi lagu nih dlm iklan susu lembu kat tv).

Masa aku balik kmpg tuh, musim duriann.. mak aihhh.. sampai sakit kepala aku, melantak durian. Ngap ngap, berdenyut2 jadiknya. Tapi, ada aku kesah? Bila lagik, aku nak melantak sakan tak hengat dunia mcm ni kan??? Insya Allah, lps raya, musim kedua buah durian lagi. Eh.. eh... mcm American Idola plak, ada season2 kan?

Tapi, memang best lah. Abg chik aku, bawak kepah and siput sedut and udang. Mmmmm.. Melantak lagik.. Abg chik aku nengok aku melantak mknan baik punya, langsung diajukan soklan. ”Dik, ko dah tak diet nasik cam dulu2 lagi ke? Dulu, bukan main, diet ko ye? Tak mkn nasik lah, tak mkn minyak lah.. La nih, adooo.. ko nih dik, memang lah... memanglah hangat hangat taik bab*”/^%*”. Boleh dia ckp camtuh kat aku? Sedih tau.. sedih.. tapi, dlm sedih2, dlm menitik air mata tuh, aku bedal jugak, pulut durian masuk dlm mulut aku.. hehehe. Ok lah, abis bab balik kmpg.

Bertarikh 8hb ritu, marked as last day bg kawan aku kat opis nih. Dia resigned daaa.. Sedey memang sedey.. tapi, demi mengejar rezeki dan cita2nya, kawan aku, tinggalkan opis nih, yg mana dia penah pasang angan2 nak keje opis aku nih sampai pencen. Hehehe.. Aku ucapkan pada kawan aku tuh, all da best dlm career dia. Keje rajin2. Jgn nakal2, rajin baca buku.. Eh, relevant mehh?? Alahai.. ting tong dah kapla otak aku nih..

Stakat nih je yek. Skiannn......

Eh, baru teringat lagik satu, weekend nih, nak p anto anak naniey kat kluarga angkatnya.. P dgn reen kot. Insya Allah..... Smoga kluarga angkat anak naniey, dpt menerimanya, seadanya... OK? Baru lah abiss...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...