Monday, April 18, 2011

Monday bluessss....



Malas tul nak g keje rini. Bencik..bencik..Dah lah ujan rintik-rintik.. Bestnya lah kalau dapat tido.. Pagi td, lebih awal dari biasa, ang ang dah kejutkan aku dah. Katanya, takut jammed. Berguling2 jugak lah aku atas katil, mau 10 min – 15min. Nak carik feel bangun tido punya pasalll.. Ang ang plak, dok bising kat telinga.. Bangunlah.. bangunlah..bangunlah.. Katanya... Slama 10 min – 15min jugaklah suara dia mengejutkan aku..

Tgh aku tido habuan beberapa minit tuh, di kepala otak aku dok berpusing2, nak dtg keje ke idak? Nak dtg ke idak? Kalau tak datang, nak kasi reason apa? Nak ckp pening? Nak amik m.c.? Alahai, kalau tak sakit betoi2 nih, aku cuak sket nak jumpa doc. Aku nih, tak pandai belakon... Pastu, aku jenis tak suka mintak mc dgn doc. Biasanya, bior lah doc. Yg menentukan samada aku entitled dpt mc ke idak. Tak penah skali-kali aku mintak mc dgn doc. Ntah nape, memang sejak azali, mulut aku nih, memang beratttt sgt nak mintak mc.

Di antaranya, aku pk, kalau aku mintak, doc. Tak bagi mc, doc ckp, aku fit enough utk pegik keje, mana aku nak letak muka aku yg cute ala2 BCL nih? Phuiiii... Bawah meja? Bawah stetoskop??? Alahaiii..malu tau muka ku... Selalunya, aku sanggup EL. Tu pasal, cuti aku slalu jek tak cukup. Nak kata slalu sakit pun, alhamd. dlm sbulan tuh, payah jugak lah nak sakit. Huhuhu...

Oklah, lupakan psl mc. Aku nak citer pasal weekend ritu. Ang ang keje sampai pagi, start dari hari khamis, sampai hari Sabtu. Seb baik, akak aku and anak2nya, sanggup berkmpung kat umah aku. Idaklah aku kesunyiannnn.. Xtvt kami, nonton tv, nonton maharaja lawak yg diulang2 sampai beratus kali, sampai buleh hapal dialog peserta2 tuh, and nonton citer hantu... and buat masak2, buat makan2, buat2 tido.. camtu je lah, xtvt nya.

Ahad plak, ang ang qada’ blk tido dia yg berhari2 tak cukup tido tuh. Dari pagi buta dia balik, sampai nak ke magrib dia tido.... bulehh???? Tak kluar2 bilik. Aku dah buat mcm2 keje such as, tengok tv, main dgn panda (anak naniey), makan nasik bungkus yg dibeli siap2 oleh ang ang sedari pagi sampai dua kali, bermakna dua bungkus lorr.... Mkn sushi yg dibeli oleh anak buah aku.. Basuh tudung aku yg dah 2 minggu tak cuci2, ang ang tetap tido tak sedar diri..

Sungguh borink...sedor2 dah mlm. Ang ang ajak p pasar mlm. Mak aihh.. malas giler aku nak kluar... sebab nak tgk maharaja lawak buat kali ke 18 ratus..hihihi.. Bila dah kenyang, ngantuk lorrr.. then, tido... Simple jek xtvt aku weekend ritu.. skiannn....

1 comment:

Mak Su said...

siti..... :)

start bulan june baru ada nama akak :)

sabar je ler ek bab keroje tu, akak pun tak tahu nak cakap cemana. i understand how u feel... hu hu hu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...