Tuesday, April 5, 2011

Pulau Lagenda........ Umah baru Naniey anak beranak.......







Bertarikh 27hb Mac ritu, aku, ang ang, mek, kawan ku and family berkesempatan ke P. Lagenda. Cuaca hujan setiap hari. Sampai kan, xtvt mangrove island terpaksa di tangguhkan dari besok ke lusa, ke besok dan tomorrow..... Tapi, at last, alhamd. dpt jugak kami melakukan xtvt ini. Memang best, sebab satu experience yg baru bagi aku and ang ang. Mana taknya, explore Gua Kelawar, Gua buaya, eagle feeding, fish feeding, round island.

So, di sebabkan hari hujan, hari pertama dan kedua lebih bertumpu pada indoor tour. P underwater world, laman padi (ujan dah gerimis time nih), kolam air hangat, pekan Kuah dan shopping complex yg berdekatan. Hari kedua, aku kene food poisoning daaa.. Sampai muntah berkoyan2, demam, membuang plak, tak terkira byknya. Sampai p klinik lah. Bukan apa, aku harap, bila p klinik, cepat lah sket sembuhnya.. Maklumlah, nak berjalan2 lagik besok harinya... Lepas muntah, alhamd. lega terus badan aku, ada hati join kawan aku ke idaman suri.. hehehe... shopping pinggan mangkuk. Memang best kat idaman suri nih, daripada tak nak beli pe2, terus jadik beli pe2...hehehe..

Dari non-stick pannya, set pinggan mangkuknya, luminarc / visions / corningware, sumer cantek2... bak kata, dari sakit pening, muntah bagai, terus sihat dibuatnya bila dapat shopping menyoppingg...hik.

Hari ketiga nih, kami p mangrove island. Petangnya, sambil2 jenjalan, sempat lagik singgah mkn durian kat tepi jalann... memang best! Di kala malam, kami p mkn seafood, mak aiihh..murah gilerrr... dah order ikan jenahak, siakap, udang, sotong, kerang bagai pun, tetap murahh... memang terkejut masa nak bayorr.... Malam lain plak, kami p satu restoran di tepi pantai, segala jenis sup ada. Amik sorg smangkuk sup tulang, sup daging, sup perut bagai pun, tetap murah jugak. Sampai dua malam berturut2 kami mkn kat sini.

Lunch time, ada gak kami p mkn nasik kandar. Nasi kandar kat sini, berbeza mcm nasik kandar pelita bagai. Sebab nasik dia warna kuning. First time aku mkn nasik kandar mcm nih. Sedapppp.....

Sampai ke hari terakhir, flight aku 10.40pm, dari pagi, syukur alhamd. hari sgt baik. Cerah, terang, tak ujan. So, di hari terakhir aku kat sana, kaw2 lah kami meronda. Pack back-to-back. Dimulai dgn cable car, pastu, bird park, galeria perdana, dataran lang, perusahaan gamat. Memang puas hatilah, dapat explore sumer tmpt2 nih.. Syukur kepada Allah kerana memberikan cuaca yg amat baik utk kami menikmati keindahan ciptaanNya ini.

Disebabkan aku dan ang ang akan meninggalkan naniey and family, ang ang bercadang nak belikan umah baru utk naniey. Slama nih, dok bersempit2 jek di umah lama. Bukan main sronok, naniey anak beranak menikmati umah baru...Hehehe..

Skian saje coretan ku kali ini. Daaaa.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...