Monday, January 21, 2013

Baby pontotku n Measles n Ruam Panas

Last Thursday, 17th Jan baby pontot kene penyakit di atas. At first, memang kami tak tau kene penyakit tuh. Coz, memula dia demam panas. Memang panas badannya, smapai ke 39 degree temp nya. Aku n ang2 bergegas bawak ke Klinik berhampiran. Doc pon bagi ubat melalui bontotnya, tak sampai sejam, alhamd beransur pulih..

Besok, Friday 18th Jan, aku balik dari keje, mak aih, badan baby panas balik. Cranky smcm. Mmg mencabar fizikal n mental aku n ang2. Kami tak tau nak buat apa. Mcm2 cara kami dah buat utk menenangkan baby. Tp, baby tetap mengamuk n mengamuk... Sungguh kesian nengok keadaannya begitu.

Again, cuba bagi ubat demam. Alhamd, time demam kebah, ok lah dia, bila ubat dah abis, dia akan cranky balik. Mcmtulah hari2. Minum susu pon tak berapa, mkn cereal pon, x berapa. Mmm.. Sedih nengok baby pontot ku begitu.

Sabtu malam, mek nengok, badannya ditumbuhi byk bintik2 merah. Mmm.. dgn experience yg ada pada mek, mek bagi tahu, yg baby pontot kene Measles, ala2 mild gitu. Sebab takde batuk bagai. Lalu, kitorg sapukan bedak sejuk, and mengseparuh bogelkan baby pontot ku. Tinggal pampers jek dia. Once dia dah separuh bogel, terus mood dia jadik happy, meniarap2, berguling2 kesana kemari. Ek eleh, tu je penyelesaian dia? Bukak baju, bukak sluar jek? Alhamd. terus baby pontot good mood and sudi nak main2 n ketawa2 bila di agah...

Dan, terus dah tak demam dah. Alhamd. sampai ke dinihari, baby pontot punya measles dah beransur pulih. Dan kembali happy spt sediakala. Idokler aku snap pe2 pic pon, masa dia demam n ditumbuhi measles2 tuh. Sebab penat n tak kuasa nak carik di mana camera aku dah. Nanti, aku rajin, aku gugel de tak, mana2 pic yg sama mcm ruam baby pontot ku itu.

Oh ye, satu lagik info nak tambah, aku jugak ada berusaha, kasik baby pontot, minum Aloe Vera gel dari Herbalife. Kata kakak ipar ku, Aloe Vera drink dari Herbalife itu, insya Allah, buleh nyejukkan badan. Alhamd. segalanya OK. Kita mampu berusaha, Allah jua yg menentukan...

Sekian, coretan pada hari ini...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...