Wednesday, January 23, 2013

Pemaging yg menjual daging bab......

Pada hari yg indah, dalam aku excited nak bekerja sebab besok nak cuti, aku telah terbangun dari lena d mana, aku alami peristiwa yg menyentap skali. Situasi nya begini. Penah tak alami, situasi di mana, kita dah bekerja sehabis baik, berhempas pulas, tp org lain yg dpt kreditnya. Haaa.. itu lah yg terjadi pada ku rini.

Bende nih, ala2 byk kali lah aku dah alami, since aku bekerja di opis lama lagi. Tapi, aku rasa penangan bekerja di tmpt baru nih, lebih teruk. Di mana, tempat aku bekerja nih, bosses akan appreciate giler2 dgn pe yg kita dah buat. Waima, tolong betulkan satu noktah pon, appreciationnya mcm kita dah betulkan satu paragraph utk dia. So, imagine lah, kalau aku betulkan satu paragraph utk dia. Haaaa...

Ok, nak dijadikan citer, tmpt aku bekerja nih, ada dua org secretary utk project aku. Aku panggil another sec. pemaging. So, pemaging nih, slalu mintak aku tolong dia buat keje nya. Dgn instruction yg sgt minima, aku mampu siapkan keje itu dgn tip top skali. Chewah, puji diri sendiri... bernanah skejap ler telinga mendengornya kan?

Ok, aku pon mampu mengproduce keje yg diminta. Iaitu, 15 set of contract n procedure yg setebal 4 - 5 inci total muka surat. So, spjg minggu lepas, aku n pemaging berhempas pulak menyiapkan buku contract itu. Sampai aku kene berdiri berjam2 di photocopy machine utk menyiapkannya lah.

Deadline nye, hari smlm. So, smlm siap lah sudah keje kami itu. Maka, hari nih, project manager ku balik opis, sgt lah happy bila segala buku contract n procedure tuh terbentang di atas mejanya. Dgn happynya, dia kluar bilik, and say thanks teramat sgt pd pemaging sambil mengenyitkan matanya. Kebetulan, pemaging dan aku, mmg sedang berdiskusi pasal keje. Malangya, Project manager aku tuh, x pandang langsung muka aku, and pemaging yg ada disitu, haram nak mentioned yg aku pon de tolong siapkan contract n procedure itu.

Peristiwa begini juga pernah berlaku pada aku dulu. Tapi, biasalah aku, yg x penah nak serik and sentiasa mengganggap yg pemaging pasti akan berubah dan menjadik baik... mmmmm.. rupanya2, jangkaan ku meleset. Kalau dah hati busuk bangkai bernanah tuh, tetap busuk bangkai bernanah jugaklah.

So, hari nih, aku nak lancarkan perang dingin dgn pemaging. Berkomunikasi dgn dia secara minimal. Menyampah mak. Aku dah bosan dengan org yg pentingkan diri sendiri, tak pikirkan pasal org lain. Sedangkan aku nih, sentiasa di sebelah dia yg sanggup menolong dia, di saat senang dan susah. Dan dia boleh buat kat aku mcm nih. Memang takde hati dan perasaan. Aku doakan agar dia dikenakan bala yg amat dahsyat skali. Aminnnnnnn.................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...