Wednesday, May 4, 2011

Kenduri di Hari Pekerja





Last weekend, ang ang takde, p Pahang. Tapi, alhamd. mek, chik, mak lang, bini chik, anak2 chik, dtg umah aku memeriahkan keadaan. Tujuannya, nak p kenduri kawen sedare sepupu sepapat kami di Setapak. Tarikh kenduri 1hb Mei. Hari Ahad.

Family ku, Sabtu 2am, deme dah sampai dah. Kiranya, mlm Jumaat lah senang. Ang ang plak, p Pahang, 10pm. So, aku rasa ok sgt, coz, tak lama lps tuh, family aku plak sampai. Hehehe..Tau je lah aku yg tak leh nak dok umah sorg2. Langsung aku pinjam anak2 akak aku, and akak aku pun dtg skali, sempena nak nengok Maharaja Klakar kat umah aku mlm tuh......

Pastu, biasalah, bila family dtg, acara makan2 musti ada. Tapi, kali nih, takde seafood, abg chik aku ckp, laut bergelora. Ketam pun, isi tak penuh.. So, mek aku cuma bawak durian, kuah durian je lah. Mkn dgn pulut.. mkn dgn roti.. Memang sedapp.. ingat, nak buat roti jala. Tp, umah aku takde alat nak buat roti jala.

1hb tuh, p kenduri kawen. Bila dah lama tak jumpa sedare, skali jumpa, best sgt. Last jumpa pun, masa kenduri kawen aku bulan 6 thn lepas, pastu time raya. Itu je lah....
Kenduri nya simple, tapi meriah. Meriah sbab kami berborak sakan, peluk2 sakan, melepak2 sakan....hehehe...

Otw balik dari kenduri, kami pakat2 p pekene cendol durian and ABC kat Sg Sekamat pulak.. baru lah legaaaaa.... Tau je lah, kalau balik kenduri kawen, sure hangat smcm. Rasa nak air sejuk / ais krim jek.

Hari isnin, dlm keadaan hujan, lps asar camtuh mek and abg chik aku balik kmpg. Alhamd. mak lang tinggal. So, skrg, mak lang lah jadik peneman setia aku di umah..
Suka aku kalau mak lang ada. Idaklah aku slalu kesorangan..

Oh ye, rini hari Rabu, blk kang, mak lang pesan beli ayam pencen. Nak buat kari ayam.
Ayam pencen takde kolestrol katanya. Chewahh... Ok lah, citer pasal kari ayam, aku dah lapo balik...huhuhu... aku tak baca bismillah ke lunch tadi? Hua hua hua..

Ok lah, tak de pe nak tulis dah. Skian sajek titipan ku......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...