Thursday, February 3, 2011

Kampung oh kampung

Balik kampong oh..oh…oh.. balik kampong

Alhamd. aku slamat sampai pagi buta kelmarin. Kul 9.30am camtuh aku sampai. Ala2 nak dekat sampai jek kmpg, aku sempat singgah pasar pagi, beli ikan, sayuran bagai. Nak cicah budu weiii…

Letak2 beg, tolong tgk mak lang masak, sembang2, mkn tenghari pun dah msk. Alhamd. dpt aku tahan diri dr mkn nasik. Aku mkn kuah kari cicah roti jek. Tapi, usah dikenang lah, sedap punya pasal, tanpa aku sedari, dah 3 keping roti aku mkn.. huahuahua… Serupa mkn nasik…. Takde maknanya…… Aku pasrah.. Nyesal kemudian pun tak guna… Segala mknan dah slamat masuk perut aku… Ang ang siap ckp, baru jek turun 3kg, balik kmpg nih, naik 4 kg plak kang. Ahaks. Aku tahuuuuu.. tapi, kang, tak makan rugi maaa..hiks…pastu, petang sket, aku ke pekan Tepeng. Huahuahuaaa… Jammed nya bukan main. Kalau public hols. Ruper itu lah. Org KL sumer berpusu2 blk kmpg. So, kat KL tak jammed, kat kampong plak yg jammed bagai. Singgah mkn ABC, char kuey tiaw bagai, pastu, balik umah….

Mlmnya, chik aku sampei. Pe lagi, bawak siput sudu… Ketam, ikan takde katanya. Sumer kwang2 dah conquer utk raye kwang2. So, terus mak lang n mek aku masak siput sudu tuh. Dah siap masak, kene serbu lah hhhh… 16kg chik aku belikan… Jenuh nak perabih. Siang siput sudu, mlm siput sudu, sahur siput sudu, menyudu2 kami mkn siput tuh.. Memang sedap… fresh gilerr..

Pg nih, mek aku masak nasi lemak daaa… mak aiiihhh.. bau nasi lemak tuh, meletoppp menusuk hidung aku. Tanpa aku sedari, nasik lemak tuh, dah selamat masuk dlm mulut aku… Huhuhuhu… Memang dugaan dari segi mknan di kampong ini, sungguh lah dashatnyaa… oh tidakkk… Aku dah mkn nasi lemakkk.. Aku tak dapat menahan napsu mkn aku. Ok, aku berjanji pada diri sendiri, lps2 nih, no more nasik ok… Insya Allah, besok nak p air terjun pecah batu. Nanti aku update lagik k…

Kekeringan idea dah. Daaa…

p.s. : Tgh aku menaip nih, bini chik aku dok tengah check ejaan daaa… Nanti lah aku sambung k… babaiiiii…..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...